lördag 25 augusti 2012

Tillbaka i Tiden...


Kommer ni ihåg dessa Adidas väskor i en massa olika pastellfärger. Kan det vara sent 80-tal början på 90-tal?
Jag har rensat o rotat runt bland en massa gamla leksaker m.m. och då dök det upp väskor. Tänka sig; jag hade väskor även som liten och inte bara sådana som denna  - att ha till skola eller träning även andra. Jag verkade tycka om korg-väskor för dessa hittade jag oxå:


Den lilla korgen hade jag som väldigt liten och den hade jag bla med mig på en tur till Västerås tillsammans med mamma. Jag kommer ihåg att jag var förkyld så jag hade min favvo-näsduk i tyg med hundmotiv, halstabletter, hostmedicin, min lilla plånka och kanske nått mer i som jag inte kommer ihåg. Den större har jag inte så många minnen av eller med...
Jag vet att jag hade vissa väskor som förvaring; en röd resväska fullproppad med en massa posters med Carola, Herreys och Pernilla, en rosa plastkorgväska som jag hade mina textiler i m.m.
Så tröttar man någon väska ha den som förvaring som jag hade när jag var liten - ett tips.

Ha en bra lördagskväll, ska rota vidare!

3 kommentarer:

  1. Fina korgar! Men vilken SNYGG fåtölj de står i! Är den din? Jag blir helt kär!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jajamän, gubben bar hem den från second hand o jag tackar min mamma som hjälpte mig att klä om den :)

      Radera
  2. Hej, men gud så kul! Jag bildgooglade adidas 80-tal och hamnade på din sida. Konstig fråga kanske, har du väskan kvar? Skulle du vara intresserad av att sälja den?

    SvaraRadera