onsdag 8 augusti 2012

Mix på min lediga dag.

Lite olika metaller kan säga om min mix i dag:


Min svala med en fyrkantig lite tjockare kedja. Till det som ni skymtar på min arm har jag två hårda silverarmband som jag köpte nog för tio år sedan i gamla stan i stockholm för ett par pris. Jag ville då ha det där 80-tals känslan med massa armband som skramlar runt handleden som man hade när man växte upp, ni vet Madonna och Pernilla Wahlgren mfl. Men denna gång jag ville ha dom i silver och i olika storlekar och då valde jag dessa två. De har säkerhetskedja om de skulle gå upp.


Då kostade dem några hundralappar så hade jag då varit lite mer rik hade jag nog köpt flera men jag tyckte då det blev bra så här. Jag hade när jag var yngre ett gäng tunna ringar runt armleden som också har kommit tillbaka på HM, Gina, Glitter mfl ställen, även de i neon, tänka sig - allt går om och om igen.


Hihi.. jag tycker min svala ser ut som en flygande säl... eller en pingvin... kanske för att jag kolla på Happy Feet 2 förut hm...


Till detta hade jag min jätteröda "påsväska" den har jag ofta till träning för mina dojjor passar perfekt in i väskan:


Måste tvätta den för när jag kom hem så upptäckte jag att det var någon slags fågelskit eller nått; jag har nog ställt ner den på marken utan att kolla mig för! Aj aj då. Någon happy feet som har varit framme.

Vill man ha andra slags påsväskor har dem på Hello Kitty Shopen en gullig rosa påsväska:
Hello Kitty Canvasväska rosa
Den är i canvas och kostar nu: 169:- www.hellokittyshop.se har fler:

Hello Kitty Bandit Canvas Tote Handbag Loungefly

Som den här lite "tuffare" Hello Kitty för 539:-

Sen finns det mer påsväskor på ELLOS finns denna:
Svea Marin Svea Väska Ljusterö
SVEA, härligt marint!
Det är en SVEA väska fr 495:- och så denna lite mer roliga varianten av just påsväska:
Somewhere Blå Väska, dam
Kostar Nu: 199:- och det är en Somewhere-väska.

På Bonprix finns denna randiga påsväska:

Länk till Bonprixs sida där denna väska finns:

Alla dessa väskor jag visar nu upp heter nog inte påsväskor men jag gör det nu så vi får ett slags tema idag. Min röda väska känns som lite påsstuket eftersom den är mjuk - överallt... som dem jag visar upp. Sen kan många av dessa väskor kallas för shoppingväska, strandväska m.m.m.m. När jag menar påsväska är att de kan  vara i alla olika modeller, material, färg osv för jag tycker att tex att shopping o strandväskor är till en viss del rätt fyrkantiga och stora eftersom man ska få ner badlakan, kräm, solglasögon eller en massa nya saker från shoppingturen.
Sen finns det påsväskor i mer läder och sånt material men då ändrar dem ändå karaktär och blir en annan typ av påsväska och dom är väldans poppis nu men det får bli en annan bloggdag.

Tjingeling ni där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar