torsdag 16 augusti 2012

Heja Finland!

Finland har alltid varit duktiga på design, konst, arkitektur, remade och det har jag tjatat om tidigare men så är det. Sverige halkar lite efter.
Jag hade mina finska brosch/knappar på mig idag:


Perfekta att ha som jag hade idag på en svart väst o till det en svart topp - ger ett bra ögongodis för betraktaren. Passar till att ha på jackan som jag har ofta, eller till mössan/baskern och till mina stickade sjalar.

Jag har nämt tidigare märken som Marimekko, Globe Hope, Secco mfl mfl

Finns även en sida med härligt finsk design: www.kalevalakoru.se

som har bla detta:

Finsk design

En ring som heter Elegant och i silver: 1530 kronor och sedan har vi:

Bred stilren armring.

ett brett armband i silver för 2790 kronor. De har smycken i silver, guld och även brons. Det som är trevligt med dessa smycken är att alla smycken har en egen historia som får följa med hem. Smyckerna görs även i Finland.

Tack för mig denna gång, FiA

1 kommentar:

  1. Kan tipsa om en jätterar designer i Kivik som du ju redan känner till, Lisa Tofft. Här kommer en länk till ett halsband som jag gärna skulle vilja ha: http://lisatofft.nordicshops.com/product.html?product_id=145&category_id=29

    SvaraRadera