söndag 5 augusti 2012

Innan nätet


Att kolla in smycken, kläder, skor, väskor och inredning på nätet har inte alltid varit en självklarhet, när jag var "mindre" (i både storlek o ålder) så älskade jag alla "klädkataloger" som dom allra flesta hade. Jag bläddrade i dem hela tiden och gjorde kryss eller någon annan kråka vid saker som jag tyckte om och "önskade mig".
BC Company var en favorit katalog som kom när jag gick i högstadiet och försvann runt 2000... synd, jag gillade deras kläder, deras lager på lager, boots och långa halsband är ju inne igen. Det var från deras katalog jag beställde mina första "leggins", pojkarna i klassen fattade ju inte mode utan sa att jag hade glömt att ta av mig pyjamasbyxorna! hallå, det var ju det senaste... men de brydde sig inte om mode.
När jag på språkresa på Isle of Wight 1994 så hade min "värdmamma" klädkataloger som var feta som våra telefonkataloger om inte fetare. Där satt jag och myste med ett kopp te. De hade allt från underkläder, skor, badmode, väskor och massa bling.
Såååå...
Min djupdykning är att kolla in vad som finns i bling o bags i dom klassiska katalogerna, som nu även finns på nätet - så klart. Alla kataloger som man vuxit upp med finns inte, vissa har köpts upp av andra sajter till nya namn o så men jag ska kolla hur det ser ut:

La Redoute -

Soft Grey Natur Väska
La Redoute Soft Grey 650 SEK





Puma Svart Väska
Sportbag med guldtext från Adidas: 449 SEK


 ELLOS:


Accessories by ellos Guld Halsband
"Guldkedja" med platta för 199SEK.

Esprit acc Beige Esprit Väska
En väska från Esprit för 599SEK
Låt se vad finns det mer??? Jag måste kolla runt lite på webben, medan jag kollar så kolla in detta:


Vad är det för bling jag har köpt på COCOOs sajt?? Ja, det får ni snart se. Ska bara fota det lite bättre men här får ni en liten glutt. Det är maffigt.

Vad finns på...

Haléns -

Har Pride kommittén kommit på den här? Skulle passa bra in nu i Stockholms Pride-vimmel.
Väska


Härliga sommar färger när man ska ner på stranden eller strosa på något turiststråk nära en strand... Kostar 449SEK och finns i flera färger.
Väska
Fransväskor har många nu och det har dom på Haléns, denna kostar 449SEK.

Halsband

Smycken har också som detta stora halsband, det ser stort ut men det kan ju oxå vara litet, man kan bli förvånad när man beställer på nätet att det inte är som man hade tänkt sig... 149 kostar denna.
Armbandsset


Färgranna armband fanns oxå, 99 kostar dem. Det finns mer grejer som ni kan gå in o titta på. Vad finns mer då?

Jag kommer ihåg HM, visst hade dom kataloger? Kanske inte så tjocka men dem fanns, nu är det mer deras Magasin som finns:

Länk till en lila väska på HM:

Det finns säkert fler "klädkataloger" från svunna tider då man satt där med sin penna o satte kryss men många sajter idag är moderna och idag finns tusentals sajter med enbart bling och väskor - I Like. All tid har sin charm.

Hej då



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar