söndag 12 augusti 2012

Mini går bra oxå.

Har haft min mini-väska denna helg. Den rymmer mobil, nycklar och plånbok och inte så mycket mer. Någon liten sak till men sen är det stopp.


Den är liten, svart och inte äkta. Det är som med kläder att man ofta har någon liten svart klänning eller outfit i garderoben - "Den lilla svarta".  Denna är perfekt när man är ute o dansar - det är bara att knipa med armen så sitter den där... man behöver inte vara rädd att bli av med den.


Vad jag kommer ihåg vad den superbillig och jag har nog haft den i snart tio år... Den ser fortfarande ut som ny.

Min koll i dag på sajterna är alltså små väskor, handväskor i miniformat, kuvertväskor o sånt:

ASOS finns bla denna lilla väska:
ASOS Jewel Lace Clutch

Den kostar strax över 300 och den är ifrån ASOS egen kollektion.

Här är en svart Elmira väska med döskalle som jag hittade på Chiques sajt för nästan 500-lappen:
Friis&Comapany på Chique.



Jag har sett på många väskor att de har tofs som denna, undrar om det är Maria Montezami som har satt igång tofstrenden...

Tiger of Sweden har bla denna svarta kuvertväska för 1000-lappen:
Äkta Skinn.

Jag hittade väskan på Ejes väskor, där finns det allt från aftonväskor till stora resväskor i olika modeller o märken.

Här har vi en väska i mer färg - lila färger och den hittade jag på Boozts sida och detta är en Esprit-väska för 399 kronor.

Synthetic Bags - RED MULTICOLOUR
Väskan har trähandtag.

COCOOs hemsida finns flera små väskor/Clutches som de heter och jag har en länk till en av dom här:
Länkt till en clutch-väska på Cocoos sida:

Fiorellis hemsida såg jag denna fransklädda vita väska:
89Euro
Jag har klämt på den flera gånger och jag måste säga att den är lockande, den finns i en större modell men inte med fransar, den har tofsar tror jag och den skulle vara perfekt för en sommardag på strand eller shoppingtur. Väskorna är "småflätade", svårt att se här.

Tycker man om Playboy-väskor så har Misterbling en massa från Playboy-serien:

Playboy handväska
648 SEK

Misterbling har även från Bad Religion och från Disney.

En DRÖM-väska från Bottega Veneta:


BOTTEGA VENETA DONNA BORSA MARRONE - 02519 - 02519
1770 Euro!
Bottega har så mycket snyggt!
Massa lyxiga handväskor finns på Leams hemsida: www.leam.com

De har en massa modedesigners som Stella Mccartney -
STELLA MCCARTNEY DONNA BORSA NERO - 02572 - 02572
685 Euro
Den har nästan hela axelrämmen som kedja och jag måste säga att det har jag svårt för, men här vilar axelrämmen med skinn mot själva axeln, ett plus där.

HM har dom oxå små väskor:

Länk till en liten axelväska på HM:

Det var en glutt på småväskor i olika modeller o märken.

Ha så bra tills vi ses igen. Sköt om er. / FiA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar