Jag startar året med en försiktig bling start:
Mina Perla örhängen i silver och "glasdiamant". Det händer att jag har smått i öronen men annars är jag en sån som har stora saker i öronen...
Dessa är snygga minibling helt enkelt och ibland räcker det!
Perla är ett företag från Stockholm och de kör på mässor och har vissa butiker som dom levererar till bl.a. till Village-kedjan. Deras smycken är handgjorda, silver 925, nickelfritt och görs inte i allt för många exemplar för att göra det mer unikt och personligt. Ibland kan form och storlek variera eftersom de görs handmade. De har en hel del berlocker som är poppis att hänga här o där och de kör med en hel del läder och skinn oxå.
Jag älskar bilder och jag skulle vilja se deras hemsida med fler bilder på deras produkter och vad som händer m.m. De har ingen webshop - vet inte om det är en nackdel eller fördel. Ibland kan man "vinna" på att köra en liten skala på få ställen än att maxa med webshop, sälja överallt och vara överallt... då är det lätt att bli mainstream och alla vill då inte ha sånt bling... hm...
Visst är det häftigt?! Jag bockar för er som gör det ni tror på!
För det är en hel vetenskap om hur man ska marknadsföra sig och sitt företag, sälja sina produkter, vad företaget ska ha för profil, stil, säljfokus och målgrupp m.m. m.m. Det krävs mycket undersökningar och analyser innan man sätter igång. Man måste tycka det man säljer är bäst till 100% och kan stå för produkten från idé start till färdig produkt ut till kund.
Sedan mitt i allt vara realistisk- stanna till och tänka "kommer fler tycka om min produkt/bling utöver jag? Finns behovet? Titta ut från sin egen bubbla... Finns konkurans? Vad har min produkt/bling som kan slå deras?"
Nu får jag sluta, det är som om jag håller kurs...haha...
/FiA
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar