Den här veckan och även idag kommer jag att bära min blåa fuskskinnväska som jag har köpt på Missäy i Nordstan Göteborg.
Jag föll för färgen och jag har inte många blå väskor, plus att den var billig. Den rymmer rätt mycket; jag har till och med fått ner ett par gympadojjor i den.
Affären hade då när jag var inne en massa söta kläningar, härliga sjalar och olika väskor, jag hade nog handlat mer där men jag tyckte servicen där var inte på topp.
Sorry tjejer, ni kunde ha fått mig att handla mer hos er men jag gick till Rut m.fl. istället och fortsatte min shoppingtur där.
Man ska inte behöva gå till två expediter i butiken och tala om att man vill betala och när man väl får med sig en tjej till kassan ringer det i telefon och hon vänder ryggen till - svarar och går in på lagret. Suck, serviceträning behövs där tror jag. Man kan faktiskt säga till kunden att det är ett viktigt samtal och be om ursäkt att man får vänta men inte ens det fick jag.
(Det är viktigt att kunden känner sig välkommen till butiken och man får ett hej eller en nick att dem har sett en, många kan vara för påflugna istället, det gäller då som expedit att "läsa av" kunden som kommer in...)
Skit i det här nu, dem hade kanske en dålig dag, det kan alla ha; men som sagt, är det viktigt att inte visa det isåfall om man står i en butik... Jag är helnöjd med väskan iallafall.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar