onsdag 11 juli 2012

Svag för blått...

Kan inte hjälpa det men man har sina favvo-färger och blått är min, när det gäller mycket och även idag hade jag en "blå" ring på mig - min Zornring!


Jag har pratat om den förr... Den är stor o blå o speciell. Jag tycker också om konst o annat som rör den kulturen och då passar denna Zorn-ring in på mig. Den är speciell med sin nakna kroppar:

Här har vi kvinnan...

Här har vi mannen...


Jag tyckte den lilla rumpan var så söt annars hade jag nog tagit ringarna som hade två kvinnor runt - precis som Herr Konstnär Zorna hade, sen föll jag för den stora blå stenen. Ringarna finns i olika storlekar beroende på om det är i koppar, silver eller guld. Jag köpte denna ring i Falun. Dom finns säkert på Zornmuseet oxå, vill åka dit en vacker dag. Carl Larsson gården är så mysig.


Dessa zornsmycken ska finnas i örhängen och hänge till halsband. Men jag föll mest för ringen för där ser man bättre vad det är... lite bröst o lite stjärt ;)

Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar